Monday, November 5, 2012

Lancepod Tree / Lilac Tree

11/2/2012 Plantation Botanical Garden, Plantation

11/2/2012 Plantation Botanical Garden, Plantation

Lancepod Tree / Lilac Tree = Lonchocarpus violaceus
Family: Faboideae / Leguminosae
Native to Africa
The tree becomes 25 to 35 feet in height,
produces lilac-fragrant, lavender flowers during
the late summer / fall.

ライラックの花の香りの、ラベンダー色の花を、夏の終わりから
秋にかけてつけはじめます。
ちょうどこの日、チラホラと花が見え始めたところ。
残念ながら大きな木なので、匂いを試す事はできませんでした。
ハチが好む花、と説明を読みましたが、そういえば
一杯花の周りにいました。写真にも写ってました!
11/15/2012 Plantation Botanical Garden

上の写真、2週間ほど経ったので花が増えているだろうかと
楽しみに行ってみたら、他に咲いた様子もなく、
この間の花がもう、実になっていました。
小さいマメ!
I went back there after about two weeks expecting
more and a lot of flowers, but there was none.
The same flower branch became like this.
A little beans!


No comments:

Post a Comment